De Petrojarl I FPSO heeft een complete modificatie ondergaan. Meer dan 50% van de procesapparatuur aan boord is afgebroken en vervangen door nieuwe apparatuur om de FPSO geschikt te maken voor het Atlanta-veld. Dit alles moest gebeuren in overeenstemming met de strengste specificaties en Braziliaanse nalevingseisen.
Aangezien de meeste gesloopte apparatuur werd vervangen door aanzienlijk grotere apparatuur en er nieuwe apparatuur werd toegevoegd, was de ruimte op het oorspronkelijke bovendek niet langer toereikend. Er moesten oplossingen worden gevonden buiten deze grenzen. Het nieuwe e-house werd uiteindelijk op het achterschip geplaatst, boven de bestaande controlekamer. Nieuwe procesapparatuur werd op het hoofddek geplaatst en we vonden een plek voor het nieuwe koelmiddel tussen het voorste vuurschot en de koepel. Om dit binnen het strakke tijdschema te bereiken, moesten alle disciplines nauw samenwerken en werden Nevesbu en Iv uitgedaagd om alle interfaces correct en efficiënt te beheren, terwijl ze gedurende het hele project nauw bleven communiceren met Class om hun goedkeuring zoveel mogelijk in een vroeg stadium van het project te verkrijgen.
Als onderaannemers van Damen Shiprepair Rotterdam waren Nevesbu en Iv verantwoordelijk voor een groot deel van de engineering. Door onze krachten te bundelen, konden we onze expertise op het gebied van scheepsarchitectuur, waterbouwkunde, proces-, constructie- en piping-engineering inzetten en de inkoop van alle benodigde apparatuur verzorgen.
Bart, directeur Nevesbu, gaat hier graag over met je in gesprek! Neem contact op via 088 943 3400 of stuur een bericht.