Alles moet in één keer goed gaan bij offshore transport- en installatiewerkzaamheden. Verrassingen mogen niet voorkomen. Offshore constructies mogen niet beschadigen of over boord vallen tijdens transport. Om dit te waarborgen voert Iv diverse specialistische studies en berekeningen uit die als basis dienen voor de zogenoemde grillage en seafastening constructies. Ook deze constructies ontwerpt Iv. Ze worden op de barge bevestigd en zorgen ervoor dat offshore constructies stevig en stabiel kunnen worden vastgezet, op zo’n manier dat ze alle krachten en versnellingen kunnen opvangen, de barge stabiel blijft en het transport over zee goed verloopt. Iv heeft jarenlange ervaring in de offshore-industrie en levert hoogwaardige rapportages en ontwerpen waarmee transport- en installatiewerkzaamheden veilig en betrouwbaar kunnen worden uitgevoerd, ook onder de meest uitdagende condities op zee.
De nieuwe generatie offshore constructies zijn steeds groter in omvang en gewicht, wat ertoe leidt dat een barge soms tot aan de limiet wordt belast. De krachten die voorkomen bij het vervoeren van grote offshore constructies kunnen enorm groot zijn. Een barge is niet oneindig sterk, dus offshore constructies moeten met een juiste belasting spreiding op de barge worden geplaatst. Iv helpt opdrachtgevers hierbij. Het ontwerpen van grillage en seafastingconstructies is een complexe opgave met veel raakvlakken die moeten worden gemanaged. Iv fungeert hierbij als de spin in het web en zorgt ervoor dat alle zaken goed op elkaar zijn afgestemd. Wij controleren de barge en de te transporteren constructie, berekenen de sterkte, stabiliteit, belastingen en versnellingen en maken volgens de geldende normen het ontwerp van de verbindingen. Wij modelleren tekeningen om een goed beeld te krijgen van hoe de constructie in elkaar zit. Dat is nodig voor het transport en zo kunnen wij ervoor zorgen dat geometrisch alles klopt. Waar mogelijk hergebruiken we materialen van de klant. Met onze ontwerpen kunnen klanten de grillage en seafastening constructies in één keer goed bouwen.
Door de jaren heen hebben we een aanzienlijk trackrecord van projecten opgebouwd op het gebied van transport en installatie.
Onder het OSPAR-verdrag moeten offshore platforms verwijderd worden die niet langer in productie zijn. Het verwijderen van offshore platformen is een complexe operatie die een aanzienlijke hoeveelheid engineering en ontwerpwerkzaamheden vereist om een veilige ontmanteling en transport te garanderen. Iv heeft een bewezen trackrecord opgebouwd in offshore decommissioning. Binnen deze projecten worden bestaande grillages/materialen waar mogelijk hergebruikt. Iv levert hoogwaardige conceptontwerpen, gedetailleerde ontwerpen en werkplaatstekeningen, inclusief voorzieningen voor het veilig heffen en/of laten zakken van platformen en design checks met betrekking tot de capaciteit van het schip.
Werken bij Iv betekent elke dag werken aan uitdagende en afwisselende projecten, waarmee je een belangrijke bijdrage levert aan de maatschappij. Wil jij ook impact creëren met jouw kennis? Bekijk dan onze vacatures of stuur een open sollicitatie!
Jaco, directeur Consult, gaat hier graag over met je in gesprek! Neem contact op via 088 943 3100 of stuur een bericht.